BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Tror du på, at alle vokser med mest mulig ansvar og selvstændighed i eget liv? Bliver du motiveret af at sikre, at alle borgere får indsatser på et højt fagligt niveau? Og kan du lide den koordinerende og samlende rolle, der sikrer, at vi finder den bedste løsning for den enkelte med udgangspunkt i borgerens egne ønsker og behov?
Som socialrådgiver til det specialiserede socialområde i Brydehuset bliver du en del af vores myndighedsafdeling, hvor du har en nøglerolle i at sikre, at vores indsatser passer til borgerens behov inden for servicelovens § 82 og § 85. Vi har samlet opgaven med at bevilge og udføre opgaven under samme afsnit, så vi hurtigt og smidigt kan samarbejde om borgerens ydelser. Du vil arbejde tæt med de socialpædagogiske vejledere, der udfører indsatserne, ligesom du vil være i tæt kontakt med både vores fagspecialist og lederen af området.
I Brydehuset løfter vi sammen det specialiserede socialområde i Ballerup Kommune. Vi forebygger sociale problemer og yder pædagogisk hjælp og vejledning inden for socialpsykiatri og rusmiddelbehandling.
Dine vigtigste opgaver
- Yde effektiv sagsbehandling
- Medvirke til at sikre et højt fagligt niveau
- Have fokus på, at de rigtige bevilliger gives til de borgere, der har behov for det
- Deltage i sammenhængende borgerforløb
- Samarbejde med kommunale og regionale kolleger
- Bidrage til udvikling af arbejdsgange og faglige begreber.
Vi arbejder ud fra en recovery-orienteret og rehabiliterende tilgang, der bl.a. betyder, at vi støtter den enkelte til så vidt muligt at indgå i fællesskaber og hverdag uden for det kommunale system ved at øge borgernes selvstændighed og mindske afhængighed af støtte. Den bevægelse kræver ofte samarbejde og nye vinkler på gamle udfordringer. Derfor vil du også have en dagligdag med samarbejde med forskellige fagprofessionelle i Brydehuset, i Ballerup Kommune og i Region Hovedstaden for at yde en helhedsorienteret og koordineret indsats for den enkelte borger.
Dine kompetencer
Det er vigtigt, at du er uddannet socialrådgiver. Om du har arbejdet i faget i mange år eller er nyuddannet betyder ikke så meget, men viden om arbejdet med vores målgruppe er et plus, ligesom indsigt i metoder som recovery og rehabilitering vil blive påskønnet.
Du har mod på at tage medansvar for den fælles opgave og ser muligheden i selv at have indflydelse på arbejdet til gavn for både dig selv, kolleger og borgere. Du bruger desuden it og fagsystemer som en selvfølgelighed i din hverdag. Du får naturligvis oplæring i vores fagsystem, Nexus.
Det kendetegner dig, at du har faglig integritet, dømmekraft og nærvær. Samtidig bidrager du aktivt til teamet, afdelingen og hele Brydehuset med faglig nysgerrighed på egne og andres tilgange – hvis du derudover har humor og oprigtig interesse i både kolleger og borgere, så vil vi glæde os meget til at høre fra dig.
Det får du hos os
- Tværfaglig sparring og samarbejde med kompetente kolleger
- Dynamisk organisation, der sætter borgeren i fokus og hvor vi prioriterer det gode humør
- Fleksibilitet inden for selvstyrende teams.
Din arbejdstid og opgaver tilrettelægger du selv i samarbejde med dine kolleger i det mindre selvstyrende team.
Hvem er vi
Brydehuset består af omkring 100 medarbejdere, der alle arbejder med det specialiserede socialområde i Ballerup Kommune. Vi hører organisatorisk til under Center for Arbejdsmarked ud fra et perspektiv om at bringe alle borgere tættere på uddannelse og beskæftigelse.
Brydehuset har en vision om at være Danmarks mest anerkendte samskaber af sociale indsatser inden for rusmidler, socialpsykiatri og udviklingshæmning. Vi er en dynamisk, tværfaglig organisation med flere end 14 forskellige faggrupper, der sammen skal skabe de mest kvalificerede tilbud til de borgere, vi samarbejder med.
Begreber som social kapital, arbejdsmiljø og trivsel på arbejdspladsen er meget væsentlige for den måde hele organisationen samarbejder på. Vi har de seneste tre år modtaget anerkendelse som en Danmarks bedste arbejdspladser i samarbejde med Great Place to Work – og det er vi stolte af. Det stiller krav til, at du som medarbejder bidrager ind i husets vision og værdier. Til gengæld tilbyder vi en arbejdsplads med højt til loftet, en god og positiv ånd og de bedste kolleger, du kan ønske dig.
Du kan læse mere om Brydehuset på www.brydehuset.dk.
I Ballerup Kommune er vi fælles om fremtiden. Vi møder borgerne i øjenhøjde, og sammen finder vi de gode løsninger på tværs af institutioner, foreninger og erhvervsliv. Vi arbejder hele tiden på at være en attraktiv arbejdsplads, hvor alle medarbejdere trives, udvikler sig og leverer en professionel service til borgere og virksomheder.
Vil du vide mere
Du er velkommen til at stille spørgsmål til stillingen til centerleder Ann Dorte Ahrenskjær på telefon 2069 1396.
Du kan læse mere om Ballerup kommune som arbejdsplads på job.ballerup.dk.
Ansættelsesproces og løn
Forventet ansættelsesdato er den 1. august 2023.
Ansøgningsfrist: den 6. juni 2023.
Vi tilbyder løn og ansættelsesvilkår ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.
Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion, seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os.
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online. Klik på ”send ansøgning” og vedhæft din ansøgning, dit CV og dit uddannelsesbevis.
Vi glæder os til at møde dig.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ballerup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Ballerup Kommune, Brydehusvej, 12, 2750 Ballerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 06-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://job.ballerup.dk/ad/socialradgiver-til-brydehuset/3vaw19/da
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5833741