BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være leder af en sektion, der fungerer som Project Management Office (PMO) for Cyberdivisionens it-projekter og metodeejer for den samlede it-styring i Forsvarsministeriets Cyberdivision samt tilhørende ledelsesbetjening?
Vi søger en leder, der kan lede og udvikle et mix af erfarne og nye PMO/styringskollegaer og samtidigt selv kan medvirke til at sikre god betjening af beslutningsfora, interessenter samt sørge for etablering og vedligehold af hensigtsmæssige rammer og processer for vores samlede styring af it-leverancer. Sektionen forventes at være i betydelig vækst.
Om os
Cyberdivisionen er en del af Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse. Som forsvarets it-organisation leverer vi it-drift og -udvikling til hele Forsvarsministeriets område, og vi arbejder med at styrke cyberforsvaret og beskytte koncernens it-systemer og data mod digitale angreb eller misbrug.
Verden er under forandring, og det påvirker trusselsbilledet, teknologien og de forventninger, der er til it-området i det danske forsvar. Forsvarets nyetablerede Cyberdivision skal i de kommende år udvides og udbygges – for et stærkt forsvar bygger på et robust digitalt fundament. It i Forsvarsministeriets koncern skal kunne understøtte hele koncernens aktiviteter – i fred, krise og krig.
Du bliver leder af sektionen It-styring, der er en del af afdelingen Strategi- og It-styring tæt på den øverste ledelse i Cyberdivisionen. It-styring har ansvaret for de tværgående styrings- processer, der tilsammen sikrer Cyberdivisionens it-leverancer til Forsvarsministeriets Koncern.
Geografisk vil du oftest skulle arbejde i Hvidovre, hvor Cyberdivisionen har hovedsæde. Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse har derudover hovedkvarter i Ballerup, og det vil være nødvendigt, at du er fleksibel i forhold til de to lokationer. Der er selvfølgelig også mulighed for hjemmearbejdsdage.
Om stillingen
It-styringssektionen har overordnet set fokus på at etablere en stærk leveranceorganisation og arbejder derfor med planlægning, portefølje- og kapacitetsstyring samt tilhørende ledelsesbetjening. Vi sikrer overblik og gennemsigtighed, så topledelsen kan træffe gode beslutninger, og vi sikrer gennem koordination og sparring, at projekter og aktiviteter har optimale betingelser for at lykkes.
Vi søger en person, der kan samle sektionen og koordinere mellem medarbejderne, som på den ene side arbejder datafokuseret, systematisk og procesloyalt, og på den anden side er udviklingsorienteret, supporterende og i stadig dialog med en række interessenter i relation til optimering af eget arbejdsområde.
Opgaver
De specifikke opgaver, som du og din sektion skal løse, er:
klassiske PMO-opgaver forbundet med porteføljestyring, herunder kvalitetssikring, rådgivning, ressource- og risikostyring og ikke mindst sikring af fremdrift af højt prioriterede it-projekter
Udvikling og implementering af koncepter, modeller og processer for fremtidig styring af såvel portefølje som driftsleverancer.
Du får en spændende stilling med faglige udfordringer og gode muligheder for indflydelse. Vi tilbyder en arbejdsplads med et godt arbejdsmiljø, som fordrer en sund balance mellem familieliv og arbejdsliv. Du får en leder, som praktiserer tillidsbaseret ledelse og prioriterer individuel udvikling højt.
Om dig
Du er major/orlogskaptajn og har gennemført MMS, VUT II/L eller anden ækvivalerende uddannelse. Er du erfaren kaptajn/kaptajnløjtnant uden at have gennemført det førnævnte, vil du i så fald indgå en uddannelsesaftale og i perioden frem til en eventuel udnævnelse i stillingen, bestride stillingen som funktion i højere stilling.
Det er vigtigt, at du har lyst til at lede, og leder med en høj grad af medarbejderinddragelse og anerkendende ledelse. I stillingen vil du derudover få brug for gode samarbejdsevner i forhold til interessenter – både i og uden for Cyberdivisionen. Dette indbefatter også behov for handlekraft og passende tydelighed, da der vil skulle navigeres og kommunikeres i forhold til løbende prioritering af sektionens ressourcer.
Vi ser meget gerne, at du har erfaring med porteføljestyring og/eller styring af komplekse it-projekter. Du kan også med fordel have erfaring med forligsimplementering, it-procesoptimering eller ledelsesbetjening - gerne fra større organisationer. Kendskab til styring af it-drift (ITIL/it-service koncepter) vil også være en fordel.
Såvel sektionen som afdelingen er i udvikling og vækst. Du skal derfor have lyst til/eller erfaring med at arbejde med forandringsledelse.
Du er naturligvis vant til at arbejde med Microsoft Office og har solide skrivekompetencer.
Sektionen og chefgruppen passer bedst med en holdspiller, som er forandringsparat og kan lide at skabe resultater.
Ansættelsesvilkår
Stillingen besættes efter protokollat af 23. maj 2019 til overenskomst for akademikere i staten om officerer under Forsvarsministeriet. Stillingen er indplaceret i løngruppe 5 som omfatter majorer og orlogskaptajner.
Er du allerede ansat i Forsvarsministeriets Koncern, vil du fortsat være ansat i henhold til gældende aftaler mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse og Hovedorganisationen af Officerer i Danmark om løn og ansættelsesvilkår for tjenestemandsansatte eller overenskomstansatte officerer i Forsvaret.
Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.
Som ansat under Forsvarsministeriets område, er du omfattet af nogle særlige vilkår. Det betyder bl.a., at du skal kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde denne gennem hele dit ansættelsesforhold.
Hvis du vil vide mere om stillingerne, er du velkommen til at kontakte afdelingschef Agnethe Kirkegaard på telefon 4721 6596.
Hvis du har spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at ringe til Forsvarsministeriets Personalestyrelse, HR-konsulent Agrin Safari på telefon 7281 9133.
Ansøgningsfristen er den 20. august 2023. Stillingen er til besættelse snarest muligt og gerne den 1. oktober 2022.
Du må gerne vedlægge de FOKUS bedømmelser, du finder relevante for stillingen.
Såfremt du er udpeget til INTOPS, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
OM FORSVARSMINISTERIETS MATERIEL- OG INDKØBSSTYRELSE
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet, og vi administrerer op mod 10 milliarder kroner årligt af det samlede forsvarsbudget. Vi har ansvaret for det samlede forsvar og beredskabs materiel- og IT-systemer, så det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer alt materiel og IT lige fra kampvogne, krigsskibe og kampfly til computere, kabler og knapper. Vi er ca. 2.500 civile og militære medarbejdere fordelt over hele Danmark, og vores hovedkvarter ligger i Ballerup.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ballerup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Lautrupbjerg 1-5, 2750 Ballerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 20-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1236&ProjectId=184747&DepartmentId=18960&MediaId=4680&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5883843