BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at sikre den fortsatte økonomiske styring af Forsvarets anskaffelser?
Og har du lyst til at vejlede samarbejdspartnere i økonomifaglige spørgsmål samtidig med, at du kan udvikle dit potentiale gennem egne ansvarsområder og opgaver? Så se med her!
Om os
Den nuværende sikkerhedspolitiske situation og den historiske oprustning af Forsvaret stiller os over for en stor opgave. Derfor har vi brug for dine kræfter i vores sektion på det landmilitære område til at sikre en skarp og sikker økonomisk styring af Forsvarets anskaffelser. Du bliver en del af Økonomidivisionens Materieløkonomisektion hos Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI), som hører under Forsvarsministeriet. Det er vores primære opgave at administrere ca. halvdelen af det samlede forsvarsbudget med et årligt budget på omkring 15 mia. kr. Pengene bliver brugt til at yde den bedst mulige støtte til de udsendte styrker og operative enheder.
Vores afdeling består af 11 engagerede medarbejdere som spænder bredt, både hvad angår erfaringer, baggrunde og alder. Vores hverdag er præget af en uformel omgangstone, hvor der er plads til at snakke om hverdagens udfordringer og sparre med hinanden, hvilket bl.a. sker gennem teammøder og ugentlige sektionsmøder med morgenmad. Du bliver en del af et dygtigt team, hvor vi drager omsorg for hinanden.
”Vi er gode til at hjælpe hinanden og vidensdele samtidig med, at vi også har det sjovt, når vi er her. Når arbejdet spidser til, er der gode muligheder for at indrette arbejdet, så det passer med ens privatliv. Det oplever jeg som en stor fordel i en hverdag, hvor både familie og arbejde skal balanceres” fortæller Jeanette, en af dine kommende kollegaer.
Om stillingen
Du får ansvar for dine egne opgaver, som bl.a. bliver, at:
• Holde løbende kontakt til ansvarlige for forsvarets landområde og til en række samarbejdspartnere på tværs af Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse.
• Have ansvar for den økonomiske opfølgning på en række områder.
• Optimere de nuværende processer og forme nye processer på tværs af FMI.
• Vejlede samarbejdspartnere i økonomifaglige spørgsmål.
Du får en stor fleksibilitet til at tilrettelægge din arbejdsdag, og vi sørger selvfølgelig for, at du bliver godt rustet til at varetage din funktion gennem en mentorordning ved ansættelsens start.
Du løser konkrete opgaver hver dag, og du vil opleve, at dine arbejdsopgaver ændrer sig over tid, da Forsvaret er en koncern i stor forandring. Der er også gode muligheder for, at du kan udfordre dig selv – mulighederne er mange.
”Som ny medarbejder er jeg virkelig glad for, hvordan der er blevet taget imod mig. Mine nye kollegaer havde forberedt en rigtig god plan for min oplæring, hvor jeg har haft tid til at komme ind i mine opgaver, men også at lære mine kollegaer og nye arbejdsplads godt at kende. Jeg fik hurtigt ansvar for mine egne opgaver, som jeg kunne arbejde med og forme i dialog med min chef. Jeg er til daglig omgivet af fagligt stærke kollegaer, som gerne deler deres viden, hvilket kun forstærker interessen for mine arbejdsopgaver” fortæller Kasper, en af afdelingens nye medarbejdere.
Om dig
Vi har ikke entydige krav til din formelle baggrund, da det vigtigste for os er at finde dig, der passer ind i vores team. Du kan både være nyuddannet eller have kortere eller længere erfaring. Det er en fordel, hvis du har flair for tal og kan se økonomiske sammenhænge.
I rollen som økonomisk medarbejder er du nysgerrig og har en kritisk sans, som du bruger i dit arbejde. Der stilles krav til, at du kan overholde deadlines, hvor du evner at arbejde løsningsorienteret.
Stillingen indeholder også rutineprægede arbejdsprocesser, som kræver, at du er ihærdig og struktureret. Derudover er det vigtigt, at du har det godt med at skabe relationer, da en del af arbejdet omfatter tæt samarbejde med udvalgte chefer og medarbejdere inden for dit område. Derfor er det også vigtigt, at du evner at viderebringe fakta og analyser til interessenter uden økonomisk baggrund.
Vi tilbyder dig en spændende stilling, hvor du får indflydelse på dine arbejdsopgaver, bliver udfordret på dine kompetencer og får et ansvar, der passer til dig.
Ansættelsesvilkår
Hvis du har uddybende spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte specialkonsulent Stinus Gerner Fly på telefon 31 95 40 86 eller chef for Materieløkonomisektionen Paul Markham på telefon 61 20 67 89. Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesforhold, kan du kontakte HR-konsulent Mathilde Schmidt-Lange på telefon 32 66 58 18.
Vi beder dig om at søge stillingen via linket og vedhæfte din ansøgning, CV og uddannelsesbevis som PDF-filer.
Ansøgningsfristen er den 13. august 2023, og vi forventer at holde samtaler umiddelbart herefter.
Stillingen er til besættelse 1. oktober 2023 eller snarest muligt.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
OM MYNDIGHEDEN
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet.
FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Ballerup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Lautrupbjerg 1-5, 2750 Ballerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 13-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1236&ProjectId=183671&DepartmentId=18959&MediaId=338&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5855607