Infrastruktur- og løsningsarkitekt til it-projekter i Statens It

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Statens It søger nu en it-arkitekt, som vil at være med til at levere løsninger til den utrolig spændende og alsidige kunde som den danske stat er.

Du har lyst til at bruge hele din faglighed på spændende projekter, hvor du leverer praktiske løsninger, der skal i brug her og nu.

Om stillingen Som arkitekt i Statens It kommer du ud i alle afkroge af din tekniske viden, der er fart over feltet og du har superskarpe kolleger at sparre med. Du er involveret i mange samtidige projekter – ofte kun i de indledende faser, og du leverer praktiske løsninger, der virker her og nu.

Statens It leverer en stor del IaaS- og PaaS-løsninger - mest i vores eget datacenter. Dermed er en væsentlig del af jobbet, at du i arkitekturen identificerer og indarbejder ikke-funktionelle krav til infrastruktur, integrationer og afhængigheder.

Stillingen er placeret i området ”Serviceudvikling & Projekter”, hvor du som it-arkitekt indgår i et team med områdets øvrige arkitekter. Området består foruden arkitekter af projektledere og PMO.

Statens It skal udvikle sikre og omkostningseffektive arkitektløsninger til projekter i tæt samarbejde med kunder, kolleger og leverandører. Så en vis grad af pragmatisme er ofte nødvendig. I samarbejde med projektlederne arbejder du med både langsigtet og ad-hoc afklaring af arkitektur-spørgsmål og leverancebeskrivelser til vores tekniske specialister.

Som arkitekt vil du være involveret i mange samtidige projekter og mange forskellige typer af projekter. I nogle projekter leverer du blot det indledende design, på andre er du med over hele forløbet, mens du på andre projekter mest vil have en kunderådgivende rolle

Om dig Du har en bred erhvervserfaring og derved et bredt kendskab til it-infrastruktur-teknologier. Vi arbejder mest med klassiske Windows-servere, men Linux, containere og cloud er vokset meget i de seneste år.

Du vil være den helt rigtige til jobbet, hvis du:

  • er fagligt dedikeret og har en bred og it-teknisk indsigt i infrastruktur og erfaring inden for området. Desuden er du nysgerrig og kan lide at lære nyt
  • arbejder analytisk med blik for afhængigheder, både i detaljerne og i større sammenhænge
  • er en skarp formidler af komplicerede løsninger til målgrupper med og uden it-forudsætninger
  • trives i tæt samarbejde med projektledere, kunder, leverandører og den øvrige organisation.
Om os Statens It har ca. 600 ansatte, som dagligt arbejder med at levere sikker og stabil it-drift til ca. 37.500 brugere på 21 ministerområder.

Statens It er i vækst og har løbende fokus på at udvikle og skabe fundamentet for den videre digitalisering af staten. Vi har ansvaret for at drive en effektiv it-understøttelse og sikre en høj og ensartet it-service på tværs af staten. Vi lægger vægt på at tilbyde en attraktiv it-arbejdsplads med rigtig gode muligheder for faglig udvikling og specialisering.

Vi tilbyder et job i en åben og dynamisk organisation, præget af et meget højt fagligt niveau og med en uformel og fleksibel arbejdsform med kompetente kolleger. Du får mulighed for at være med til at præge udviklingen på it-området på tværs af statens mange institutioner.

Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kollegaer meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs af styrelsen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.

Ansættelsesvilkår Du ansættes efter gældende overenskomst med mulighed for individuel forhandling alt efter kvalifikationer.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes til niveauet ”HEMMELIG” og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode. Du vil i forbindelse med ansættelsen blive bedt om dit samtykke til, at Statens It må indhente en offentlig straffeattest via dit cpr-nummer.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It, Økonomistyrelsen samt Medarbejder- og Kompetencestyrelsen.

Yderligere oplysninger Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Teamleder Henrik Brandbye på tlf.: 7231 1558 eller mail: henbra@statens-it.dk.

Ansøgning Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ”Søg stillingen” senest 4. juli 2023.

Der afholdes samtaler løbende, så send gerne ansøgningen før fristen.

Tiltrædelse 1. august eller 1. september 2023.

Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Ballerup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Statens It, Lautruphøj 2, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 04-07-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169964&DepartmentId=6073&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5851816

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet